Friday, April 16, 2010

PERTAMA: 1st YEAR adalah tahun PALING MUDAH ( iyer ker???)

And 2nd YEAR lagi susah!! (iyer ker??..)

And 3rd YEAR lagi..lagi SUSAH!! .....

SO I might as WELL GO FOR IT!! Yup MUMTAZ ...MUMTAZ ...MUMTAZ!!

KEDUA: MUMTAZ is TAJAAN...and TAJAAN is MUMTAZ!!! SO WAJIB MUMTAZ

Aku ke Mesir ditaja PAKMAK aku! Kalau tak dpt sponsor 2nd year cam ner??? Tak malu ker aku kat adik2 aku yang masih perlukan tajaan PAKMAK depa jugak!! So cam ner ni!!! Huh huh!! Kena jugak jaga maruah aku kat adik2!!!...

KETIGA : RM28,000 + RM500 sebulan = RM34,000 plus..plus!!

Ini additional cost aku utk tahun 2.. kalau aku tak dapat sponsor tadi!! Oh Tidak!!!..Tidak!!!

Mana aku nak cari duit sebanyak nih?? ( opps PAKMAK aku!...aduh aku TAK NAK jadi ANAK YG SUSAH kan MAK AYAH!!).........TIDAK!! Aku anak yg soleh & akan sentiasa gembirakan MAKAYAH aku!!

KEEMPAT: Kalau kena ‘durThani’.(kalau aja! BIG NO for me!!)...maka bermakna aku tak balik OLEDAY!!!! Atau kalau aku memang tak nak balik pun!!! Huhhh!!! Tidak ..tidak untuk study dan lalui exam yg sama!! Ummi kata...summer Mesir ‘panas!! Dan byk lalat!!’.........baik aku study betul2 skrg and MUMTAZ!!! And enjoy my summer cam gambar2 yang ditunjuk oleh Dr Latif ari tu!! (u must be at the beach or KLCC this summer!!...yg ni aja aku ingat!!

KELIMA: Carry Paper!!

Kalau tahun 1 aku dah kena carry paper.....lagi aku kena struggle plusplus masa 2nd year + 2 subject yang dicarry!! Oh NO!!...NO!!! NO!!...so balik pada masalah number 1!!

Yup aku leh naik tahun dengan carry 2 paper...Sedap cakap kat mak , dpt naik Tahun 2....tapi dgn carry paper!!...aku tak leh mohon JPA ....so balik ke masalah number 2!! Dan masalah 3!! Dan aku akan ada masalah, masalah dan masalah!!!

Lak tu!!....aku nak kena sit paper dgn junior-junior aku yang datang nih!! Oh BIG NO! NO!!

NO WAY !!! MUMTAZ is THE ONLY WAY!!

MUMTAZ....in every step!! MUMTAZ akhlaq, MUMTAZ lisan, MUMTAZ amal...dan segalanya!

NIAT it for ALLAH in every seconds of our ACTION in life!! and INSYALLAH ibadah kita diterima sbg amal soleh! ameen

ALHAMDULILLAH!! ...ALLAH swt masih beri aku masa untuk BUKTIKAN yg AKU BOLEH!! Insyallah!!

3 comments:

  1. erm, rumah oman 6 menyahut cabaran ummi... (^_^).. insya-Allah, Mumtaz!!

    ReplyDelete
  2. sbb nk jd doktor muslim/muslimah..
    niat belajar kena betul..
    bkn sbb nk tajaan..bkn sbb nk mak ayah bangga..
    tolak tepi tajaan..rezeki Allah yg tntukn..kalo da dpt tajaan, adakah momentum kita utk mumtaz akn brterusan?? tnya hati masing2...
    yg penting Maha Pencipta, belajar itu ibadah,jadikn Mumtaz jln utk mndekati yg MAHA ESA..bkn nk tajaan~

    ReplyDelete
  3. EXACTly...do it for ALLAH SWT!!

    semoga dipermudahkan!

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.