Sunday, May 23, 2010

salam...
hope its not TOO LATE...to CONGRATULATE ....orang2 penting yang mempastikan kejayaan goMUMTAZ PERil Anat & Histo!!

A job WELL DONE ! and surely hope all 1st year benefitted from the session...and most important, the 'core team' accumulated priceless experiences !!

Pengalaman ini tak akan kami sia-siakan! Insyallah, akan terus diislah dari masa ke semasa.

Nak story sikit!! actually session ni difikirkan setelah masing2 merasakan momentum 'tergelincir' sikit sebaik sahaja exam postpone!!.... its like when you are climbing a hill and almost reaching your FULL momentum and energy!!... a news breaker coming telling u that the gold pot at top of the hill will not be ready till a month later!!.....mmmmm ........

apalagi!....momentum pun down!!...'sense or urgency' tiba-tiba hilang!!....Plan tinggal Plan!!....macam-macam plan lain mula menjelma....ada pi jalan2...shopping ke cairo.....and tak perlulah mention yang berulang alik ke Awal Bahr!!

So ....lahirlah PERiL...untuk mengembalikan MOMENTUM imtihan itu tadi!!
It finally took place with overwhelming responses...almost 200 registered online!.. tapi yg dtg..almost all 1st year Tanta....Alhamdulillah....Secara ringkas:-

Firstly, thanx to Atiq as Head Program

a. Session Anat >>> Thanks to Anep and team!!
Majlis dirasmikan oleh Vice Dean yang menyatakan betapa terharunya beliau. Asalnya 5 aja pensyarah, we ended up almost 15 lecturers!!...yang masing-masing pulak berebut microphone utk memberi input masing-masing!! Alhamdulillah, semua dah 'diKONGSI!!'!!!...tinggal kita saja membukti kan kebolehan kita untuk MUMTAZ!! Pihak universiti telah membuat terbaik untuk kita!!... Tiada alasan lagi jika kita gagal!!...Congrats juga kepada 10 presenters Anat!!...Masing2 memang hebat dan sememangnya 'power' dalam Anat!!

b. Session Histo>>>Thanks to Bello and team
Practise make perfect.....2nd session was smoother!! Session Dr Nagla betul2 menaikkan momentum Histo!!...and Insyallah, masing-masing lebih rasa confidence!!
Shukran awi-awi dan tak terhingga...kepada our truly, Brother Rusydi!.... 30minit suntikan semangat betul-betul menaikkan semangat adik-adik 1st year!.... 3 syarat utk jadi pilihan Rasullah s.a.w:1.kelakian 2.akhlak yg tinggi 3.sifat yg tak pernah gagal.
Jazakallah brother! Semoga Allah swt memberkati dan merahmati!
maap pd presenters histo sbb kesuntukan masa.insyAllah next time kita improve lg pasal time management.

c. thanx to rushaida,yanti and team for food organizer and registration

Penghargaan juga kepada Ustaz yang membantu menyediakan kudapan sepanjang program berjalan! Terima Kasih!! Shukran ummi @ MM for the SPONSOR!! Terima Kasih Daun Tamar, Lain Kali Boleh TAMBAH!!

Kepada core team MMTanta...teruskan memberi, memberi dan memberi!! Semoga kita sentiasa memberi manfaat kepada orang lain!!

Akhirkalam, tinggal 10 hari sahaja! untuk kita bersiap sedia menghadapi Imtihan written Physiology! Saya doakan kita semua diberikan kejayaan di dunia dan akhirat!

Insyallah, kita sama-sama akan berusaha untuk MAXIMIZE MUMTAZ dan ZERO FAILURE...dan seterusnya menaikkan nama Tanta Univesity yang sama-sama kita sayangi dengan satu rekod yang luar biasa.

Semua kita MAMPU BOLEH, Insyallah!!!! Semoga dipermudahkan Allah swt!! Ameen

Salam ikhlas,
Ahmad Samhan Awang

1 comments:

  1. salam all!

    alhamdulillah!! semoga dengan usaha yang tak pernah putus2 dari university, unit akademic PCT, unit academic MMTanta, dan mentor2 yang mengerakkan Mentor-Mentee dan juga kepada abg/kak seniors yg byk memberi tunjuk ajar!!

    Gunakan sebaik mungkin tunjukajar & tips yg diperolehi....dan JAGA sebaiknya masa yang ada!!...

    Insyallah, dengan doa yang tak putus2 dari ibu ayah serta keluarga di Malaysia...serta...Yakin dengan PERTOLONGAN Allah swt....Insyallah, akan Allah swt perkenankan hajat kita semua!! Ameen.

    BiTawfiq WaNajjah Fil Imtihan!!..

    MAXIMIZE MUMTAZ...ZERO FAILURE!!

    Break NEW MUMTAZ RECORD, Insyallah...Ameen!!

    salam,
    ummiMM

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.