Saturday, January 8, 2011





5-7 januari: Unit Religion and Student Development (Ikhwah) MMtanta yang di ketuai oleh Azizul Hakim Mahadi telah menjalankan satu program membina peribadi celikkan hatimu program yang dijalankan selama 3 hari ini bermula di Academic Centre MMtanta dengan satu sesi pengisian sejarah islam dari Akhi Daniel,Azizul Hakim,Hazwan Hairuddin,Zaid serta tak dilupakan pengarah program Akhi Hazwan Muhammidi.

Keesokkan harinya(6 Januari) para peserta mula bergerak ke baltim selepas waktu asar dan tiba pada waktu isyak. Setelah solat isyak jamak para peserta dibawa ke pantai untuk sesi BBQ, sesi taaruf(memperkenalkan diri) dan permainan unggul api. Cuaca yang sejuk dan angin sepoi-sepoi bahasa diperhangatkan dengan kehangat ukhwah yang terjalin. Pada jam 4pagi para peserta dikejutkan untuk qiamullai bersama akhi-akhi yang kemudian disambung dengan solat subuh dan bacaan matsurat di tepi pantai.



Keesokkan harinya(7 januari) peserta di bawa bersenam dan bermain futsal pantai oleh Akhi Munzir dan Hadi serta dibantu Akhi Izzuddin. Setelah itu peserta di beri sarapan dan juga pengisian mengimbau kegemilangan islam termasuk satu slot dari Akhi Rusydi yang datang khas dari tanta. Kemudian peserta bermain di futsal pantai sambil mengaplikasi sejarah islam dan ada juga yang mandi laut meskipun cuaca yang sejuk seiring dgn moto program ENJOY DALAM TARBIYAH.

Akhirnya tiba masa untuk pulang para peserta mengucapkan selamat tinggal pada Baltim dan bergerak pulang ke tanta dengan semangat yang baru serta keazaman yang tinggi.

Diucapkan tahniah pada peserta yang dapat hadir serta ajk2 yang terlibat . Ribuan terimakasih kepada UMMI yang banyak membantu kami dalam merelisasikan impian kami untuk mengadakan program seumpama ini. Sekali lagi ribuan terimakasih diucapkan.





Newsdesk
MMtanta

17 comments:

  1. sgt seronok join program ni.. semoga buat lagi!!!!

    ReplyDelete
  2. pictre atas tu sjer nk bodek ummi kn3?! ( I <3 UMMI )
    ummi…jgn termakan ngn bodekan dorang tuh!!
    =p

    ReplyDelete
  3. program terbaik........ akhirnye dpt jgak release tension & tahu serba sdikit tntg sejarah umat islam dr dulu smpai skrang....

    ReplyDelete
  4. hadi masak sedap kan???kan akhi2 sume

    ReplyDelete
  5. Salam. First yr , Muhammad 'Ali Hashimi ade pegi ke? Katner nak tgk gambr2 lain. syukran

    ReplyDelete
  6. syukran pd semua yg terlibat secara lgsg atau tidak lgsg.semoga Allah membalas segala pergobanan antum semua.1 program yg membuka minda dgn memgimbau kembali kedudukan islam di waktu yg lampau dan meniup kembali semangat para peserta utk berjuang menegakkan kalimah Allah.syukran All!!

    ReplyDelete
  7. sgt2 best..terima kasih abg hazwan dan semua!!!!!

    ReplyDelete
  8. Tahniah all!....Semoga jaulah ini meningkatkan taqwa dan iman kita>>>>Sama-sama kita beramal dan menjadikan insan yang lebih EHSAN!!...............Sayang semua :-)

    # leh buat Balteem Version 2!!

    ReplyDelete
  9. syukran pada semua ajk n peserta yg telah memberikan komitmen yg sgt tinggi. xlupa pada akhi rusydi n UMMI.. syukran awi2. semoga program baltim ni memberi pengalaman n pengetahuan yang indah utk semua ajk n peserta sesuai dgn moto ENJOY DLM TARBIYAH. harapnya peserta n ajk dpt meneruskan qiam n solat berjemaah di Tanta.. jgn ditinggal di baltim. BERSAMA MEMBINA UKHWAH.. sy selaku pengarah memohon maaf jika ada silap salah sepnjang program. SYUKRAN ALL.....

    ReplyDelete
  10. program ni btol2 membuka mata dan hati saya.. i really hope there is another program like this next time....

    ReplyDelete
  11. thanks to all akhi who r willingly sacrifice their time for this good programme... i really enjoy it. hope there is another beneficial trip like this next time...

    ReplyDelete
  12. insyaallah bleh buat lg program mcm ni...

    ReplyDelete
  13. Part paling best lam program ni,
    1) Solat jemaah di tepi pantai
    2) Ceramah dr Rusydi
    3) Makan besar!

    *x mengikut susunan

    ReplyDelete
  14. program sgt terbaek....
    nk gambar2..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.