Tuesday, August 16, 2011

Salam,

Syukur kehadrat Allah swt atas segala nikmat dan rezeki yang dilimpahkan kepada kita. Syukur juga atas keizinannya dapat kita sama-sama menjadi ahli keluarga bumi anbiya Mesir. Peluang membuka mata dan menyedarkan kita akan kemiskinan yang berhadapan dengan anak-anak di bumi Mesir!.

Dari Hakim bin Hizam r.a katanya:”Tangan yang di atas (tangan yang memberi) lebih baik dari tangan yang di bawah (tangan yang menerima atau meminta). Maka kerana itu mulakanlah memberi kepada keluargamu. Sebaik-baik sedekah ialah ketika kaya. Sesiapa yang memohon dipelihara (agar ia tidak sampai meminta-minta) Allah akan memeliharanya dan sesiapa yang memohon dicukupkan (agar ia tidak bergantung selain kepada Allah) Allah akan mencukupkannya.”(al-Bukhari)

Alhamdulillah, kita masih berkesempatan untuk menyumbang kepada saudara seislam kita di bumi Mesir.

.Oleh itu sumbangan minima 20LE anda amat kami hargai !

Semua kita, boleh menyumbang, samada yang ada di Mesir dan yang bercuti di Malaysia.

Bagaimana?

1. Jika anda di Mesir, serahkan wang tersebut kepada koordinator program dibawah:

Akhi Azizul Hakim Mahadi +20142970299

Ukhti Amalia Nadhrah Samsuri +2011-7345860

2. Jika anda di Malaysia, 'infaqkan' niat anda untuk menyumbang didalam Borang 'Kasih E-shrin'. Pihak kami akan mendahulukan duit kami . Setelah itu, apabila tiba di Mesir pembayaran dibuat kepada pihak kami dengan kadar segera. :)

3. Ibubapa pelajar yang ingin menyumbang bolehlah menghubungi koordinator kami di Malaysia(Ukhti Siti Hawa Sazali +60172428523)dan salurkan sumbangan anda melalui akaun MedicMesir iaitu:

'CampusCity Management', Maybank, 512802506800.

Sila email slip bank in ke ahmadsamhanawang@gmail.com (atas sila tulis nama penyumbang)

Semoga sumbangan kecil kita ini, Allah balas dengan ganjaran berlipat ganda. InshaAllah.

Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.”

Sebarang maklumat lanjut sila hubungi Koordinator:

Mesir: Akhi Azizul Hakim Mahadi +20142970299

Ukhti Amalia Nadhrah Samsuri +2011-7345860

Malaysia : Ukhti Siti Hawa Sazali +60172428523

1 comments:

  1. Usaha yang pasti akan dibalas oleh Allah swt sebagai amalan org2 soleh. MAbruq...semoga usaha kita mendatangkan kebaikan kpd ramai org yg memerlukan.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.