Saturday, October 27, 2012

Bismillahirrahmanirrahim.


Pada tanggal 25 Oktober 2012, warga MedicMesir telah mengadakan program yang berlangsung secara gilang-gemilangnya.Tema hari raya pada tahun ini adalah SOUL yang membawa maksud 'Sacrifice Obtaining Unconditional Love'. Pada tarikh ini telah terjatuhnya pada hari Arafah iaitu 9 Zul-Hijjah yang merupakan hari bersejarah dalam kalendar Islam. Sempena hari yang mulia ini, umat Islam di pelosok dunia disunatkan untuk berpuasa.


Telah tersebut dalam satu hadith Sahih Muslim yang bermaksud,
Dan Rasulullah SAW ditanya tentang berpuasa di hari ‘Arafah. Maka Baginda bersabda: “Ia menebus dosa setahun yang telah lalu dan setahun yang akan datang.” (Hadith Riwayat Imam Muslim)

Iftar (Ikhwah)



Iftar (Ikhwah)









Iftar (Akhawat)


 Iftar (Akhawat)


Untuk pengetahuan anda, makanan-makanan iftar yang dijamu adalah hasil titik peluh para pelajar, stail potluck.


 Selepas Iftar, solat Maghrib & Isya' berjema'ah, seorang tetamu telah dijemput khas iaitu Sheikh Muhamad Ghonim yang berasal daripada Siberbay, Tanta. Beliau sangat fasih berbahasa Melayu ditambah dengan loghat kelantan. Beliau telah menyampaikan pengisian yang beremakan 'Hari Raya Aidil Adha'.


Sheikh Muhamad Ghonim


 Dari kiri : Taqiyuddin Nik Mazlan (Pengarah Program), Ahmad Samhan (Pengiring), Shahrul Naim (MC), Sheikh Muhamad Ghonim (Pencereamah).


Pada pukul 8.00 malam, sesi merewang bermula.







AJK Masakan bersama subunit-subunitnya menyelesaikan tugas mereka dengan penuh dedikasi dan efisien sehingga keesokan paginya.

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.